بالاترین فرا رو توهین فیروز آبادی به مردم   2009-07-14 18:50:28

هاشمی: فیروز آبادی به مردم توهین کرد
کد مطلب : 28316 23 تير 1388 ساعت 17:27


محمد هاشمی در باره ی نامه سرلشگر فیروز آبادی گفت: در اين نامه بدترين توهين‌ها به مردم از سوي ايشان صورت گرفت در حالي كه همين مردم بودند كه نظام تاكنون استوار باقي مانده است.

محمد هاشمي‌رفسنجاني، با اشاره به ابهاماتي كه در خصوص اظهار نظر دو روز گذشته‌اش در خصوص آينده فعاليت حزبي در ايران به وجود آمده بود، گفت: من در مصاحبه با يكي از رسانه‌ها تاكيد كرده بودم كه در شرايط سياسي فعلي و به دليل جو بسته‌اي كه براي احزاب به وجود آورده‌اند، نمي‌توان فعاليت حزبي كرد و اگر حزب بخواهد تابع محض حاكمان و گوش به فرمان آنها باشد، چنين حزبي جاذبه مردمي ندارد.

وي افزود: اگر حزبي بخواهد به معناي واقعي فعاليت داشته باشد در شرايط امروز چنين فعاليتي براي آن متصور نيست به همين دليل وضعيت فعاليت حزب كارگزاران هم در مقطع فعلي در هاله‌اي از ابهام است. اگرچه معتقدم اين وضع با اين شرايط باقي نخواهد ماند و تاريخ نشان داده است كه اين شرايط زودگذر است و پايان خواهد يافت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين درخصوص تشكيل جبهه سياسي توسط ميرحسين موسوي، گفت: به نظر مي‌رسد زمينه‌هاي اجتماعي و سياسي تشكيل چنين جبهه‌اي در كشور وجود دارد زيرا همان تعداد افرادي كه به زعم آقايان به موسوي راي داده‌اند نيروهاي عظيمي هستند كه بيشتر آنها از نخبگان و دانشگاهيان هستند و اين عده مي‌توانند در تشكيل چنين جبهه‌اي به موسوي كمك كنند اما اينكه برخورد دولت و نظام با چنين پديده‌اي چگونه خواهد بود، در هاله‌اي از ابهام قرار داد.

وي تصريح كرد: اگر اين جبهه سياسي بخواهد مردم را براي شركت در يك راهپيمايي دعوت كند، معلوم نيست از سوي مسوولان چه برخوردي با آنها صورت گيرد.

هاشمي با بيان اينكه تشكيل يك جبهه سياسي نيازمند ابزارهاي زيادي است به تحولات بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: با توجه به تحولات بعد از انتخابات و اينكه احزاب سياسي در يك شرايط خاصي به سر مي‌برند آمادگي همكاري و مشاركت براي چنين جبهه‌اي از سوي اين احزاب وجود دارد.

وي با انتقاد از فضاي امنيتي ايجاد شده در كشور و برخوردهايي كه با فعالان سياسي شده است، گفت: متاسفانه بعد از برگزاري انتخابات با ايجاد فضاي پليسي برخوردهاي بسيار زشت و زننده‌اي با مردم انجام شد و حتي موج برخوردها به احزاب هم رسيد و با فعالان حزبي برخوردهاي ناشايستي صورت گرفت و بسياري از آنها را دستگير كردند. حال بايد ديد كه تشكيل چنين جبهه‌اي با توجه به فضاي كشور تا چه ميزان مي‌تواند فعاليت موثري داشته باشد.

عضو ارشد حزب كارگزاران سازندگي در پاسخ به سوالي مبني بر كمك بزرگاني همچون هاشمي‌رفسنجاني، خاتمي و كروبي براي تشكيل جبهه سياسي گفت: آقاي هاشمي در سال 84 و بعد از برگزاري انتخابات اگرچه گفته بودند كه شكايت خود را به خداوند مي‌برند اما پيشنهاد تشكيل جبهه اعتدال را داده بودند و حتي آيين‌نامه آن را هم تا حدودي تدوين كرده بودند اما به دلايلي اين جبهه شكل نگرفت.

وي ادامه داد: البته شرايط سياسي فعلي با سال 84 متفاوت است و اكنون بخشي از مردم احساساتشان خدشه‌دار شده است و به آنها توهين شده است و به نظر مي‌رسد زمينه تشكيل چنين جبهه‌اي با توجه به استقبال مردمي و نارضايتي از وضعيت فعلي وجود دارد.

هاشمي در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين بيانيه كارگزاران سازندگي كه در آن نسبت به در خطر بودن امنيت ملي هشدار داده شده بود، گفت: ما معتقديم امنيت ملي در شرايط فعلي در خطر است و در بيانيه خود نيز خواستار اولويت دادن امنيت ملي از سوي تمامي افراد شده بوديم و حتي مجمع تشخيص مصلحت نيز در بيانيه خود خواستار اين شده بود كه با خردگرايي و اولويت دادن به امنيت ملي بحران‌ها فروكش كند كه البته به اين خواست مجمع توجه نشد.

وي تصريح كرد: اكنون در بين دلسوزان نظام احساس مشتركي وجود دارد كه شرايط جامعه، شرايط مناسبي نيست و امنيت ملي در خطر است هرچند هم عده‌اي از بزرگان ملاحظاتي دارند و اظهار نظر نمي‌كنند ولي وجه مشترك همه دلسوزان نظام مخصوصا كساني كه ريشه در انقلاب دارند و همراه امام بودند اين است كه اوضاع فعلي را مطلوب نمي‌بينند و نسبت به آينده كشور احساس خطر مي‌كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بيانيه اخير محسن رضايي كه براي آينده نظام احساس خطر كرده بود اين نگراني‌ها را بسيار جدي دانست و تاكيد كرد: بعد از انتخابات و موج دستگيري‌هايي كه به وجود آمد عده‌اي از علما و مسوولان كشور خواستار آزادي اين افراد شدند ولي متاسفانه به اين درخواست علما توجه‌اي نشد.

وي با بيان اينكه اگر نظامي پايدار باقي بماند بايد مبتني بر مردم باشد، اظهار داشت: امام(ره) تمام حرف‌شان اين بود كه مردم در تمامي امور مد نظر باشند و حتي در زمان دولت آقاي ميرحسين صراحتاَ مي‌گفتند كه هر كاري كه مردم مي‌توانند انجام دهند،‌ دولت آن را انجام ندهد ولي متاسفانه در مقطع فعلي اين روند مخدوش شده است و اعتماد مردم لطمه ديده و ديوار بلند بي‌اعتمادي بين مردم و مسوولان نظام شكل گرفته است.

هاشمي راه برون‌رفت از وضعيت فعلي را چاره‌انديشي عقلاي قوم و دلسوزان نظام دانست و گفت: بايد براي خروج از بحران به وجود آمده چاره‌انديشي شود و عقلاي قوم و دلسوزان نظام بنشينند و تعصب‌ها را كنار بگذارند و راهكارهاي منطقي‌اي كه بتواند اعتماد مردم را بازسازي كند مد نظر قرار دهد.

وي به نامه اخير سرلشگر فيروزآبادي اشاره كرد و گفت: در اين نامه بدترين توهين‌ها به مردم از سوي ايشان صورت گرفت در حالي كه همين مردم بودند كه نظام تاكنون استوار باقي مانده است.

عضو ارشد حزب كازگزاران همچنين در خصوص علت سكوت هاشمي‌رفسنجاني بعد از تحولات انتخاباتي گفت: اين موضوعي است كه مردم مكررا از ما سوال مي‌كنند و توقع دارند ايشان كه در بحران‌ها به كمك مردم آمده و بحران‌هاي نظام را حل كرده‌اند و مشكلات را از ميان برداشته‌اند و جزء اصلي‌ترين اركان نظام هم بودند امروز هم فعال شوند ولي شايد شرايط زماني، امكانات و توانايي‌ها با گذشته فرق كرده ولي معتقدم بايد براي بازگرداندن اعتماد مردم هزينه‌هايي پرداخت.

وي با اشاره به حرمت‌شكني‌هايي كه در حين و بعد از انتخابات از سوي برخي افراد صورت گرفت،اظهار داشت: من همواره تاكيد ‌كردم كه نبايد حرمت‌شكني صورت گيرد و اگر حرمت‌ها شكسته شود حد و مرزي ندارد و گريبان همه را خواهد گرفت.

رئيس دفتر سياسي حزب كارگزاران با اشاره به توصيه‌هاي رهبر انقلاب مبني بر رعايت حرمت‌ها و همچنين موضع‌گيري اخير سخنگوي دولت در خصوص شخصيت‌هاي نظام از جمله هاشمي‌رفسن


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات